Projekt 7.1.3.

akademia komptencji ICT

 

 

 

Nadal trwa rekrutacja!

Czekamy na osoby zainteresowane udziałem w projekcie!

Zgłoś się już dziś: zbieramy zapisy do obu grup 10-cio i 25-cio dniowej.

Trwa Rekrutacja

Jeśli nie pracujesz i chcesz poprawić swoje umiejętności obsługi komputera to już teraz możesz zgłosić się do kolejnej grupy, która przejdzie 10-dniowe szkolenie z zakresu obsługi programów komputerowych takich jak MS Word czy MS Excel! Wystarczy wysłać mailem formularz zgłoszeniowy, CV i list motywacyjny. Czekamy właśnie na Ciebie! 

Czekamy na Wasze zgłoszenia!

Już w lutym 2018 ruszają kolejne grupy szkoleniowe.

Możesz zgłosić się już teraz, zarówno na szkolenie 25 dniowe z zakresu grafiki i webmasteringu, jak i 10 dniowe z zakresu ICT.

Zapraszamy J

Egzamin ECDL

W najbliższe Andrzejki 29 listopada 2017 odbędzie się egzamin ECDL - potwierdzający zdobyte umiejętności obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel oraz Word - dla dwóch grup: ICT 3 (szkolenie: 08.11.17-23.11.2017)– godzina 9.00 GRAF 2 (szkolenie: 28.09.17-01.11.2017)– godzina 15.00. Na egzamin zapraszamy do siedziby Blueform (ul. Armii Krajowej 25 lok.7). Trzymamy kciuki!

Podsumowanie

Ponieważ dobiega końca szkolenie już piątej grupy – Specjaliści ICT, chcielibyśmy Wam przedstawić nasze małe statystyki. Do tej pory objęliśmy szkoleniami przeszło 60 osób, na stażach przebywa obecnie: 16 osób. 25 osób opuściło już program, pośród nich 92% osób uzyskało kwalifikacje, czyli zdało egzaminy zewn. ECDL. Co najważniejsze 84%z tych osób uzyskało po stażu zatrudnienie. Trzymamy kciuki za Wasze sukcesy zawodowe.

UCZESTNICY!

Możecie już pobrać harmonogram zajęć.

Harmonogram zajęć

ZAPRASZAMY! ZGŁOŚ SIĘ!

Ponownie ruszyła rekrutacja do projektu! Szkolenie na kierunku Specjalista ICT startuje już w sierpniu, a z początkiem września Grafik/Webmaster. Czekamy na Wasze zgłoszenia do 7 sierpnia.

EGZAMIN ECDL DLA GRUPY ICT

W najbliższą środę 05.07.17r. odbędzie się egzamin ECDL dla Grupy  Specjalistów ICT.  Uczestnicy! Zarówno dziś, jak i jutro (godz. 15.00) macie możliwość powtórzenia nabytych umiejętności i utwierdzenia się w przekonaniu, że dacie radę. Trzymamy kciuki!

Uwaga! Ogłaszamy konkurs MISTRZA SELFIE! 

Zrób sobie fotkę z pomysłem w miejscu odbywania stażu - pokaż nam, że wiesz, co to humor i kreatywność. Zostań Mistrzynią bądź Mistrzem Selfie i wygraj nagrodę niespodziankę! Czekamy na Wasze zdjęcia: aurbanek@blueform.pl do 17 lipca.

Specjaliści ICT już po szkoleniach

Pierwsza grupa Specjalistów ICT skończyła dziś etap szkoleniowy. Trzymamy kciuki za Wasze staże! 

Egzamin ECDL

Już w czwartek 25.05.17r. odbędzie się kolejny egzamin ECDL dla Grupy  Grafików/Webmasterów potwierdzający zdobyte umiejętności w zakresie grafiki komputerowej. Uczestnicy! Pamiętajcie, że dziś czeka Was jeszcze szkolenie z komunikacji i dodatkowe godziny na powtórkę obsługi programów graficznych. Jak zawsze mocno trzymamy za Was kciuki!

Rozpoczęcie zajęć

Informujemy, że 10-dniowe szkolenie tej edycji Specjalistów ICT rozpocznie się już w czwartek 25 maja br.

Pierwsi Specjaliści ICT wybrani!

W dniu dzisiejszym wyłoniliśmy pierwszą grupę na kierunek Specjalista ICT. Dziękujemy za przesłane zgłoszenia! Rekrutację na ten kierunek prowadzimy stale, kolejna grupa zostanie uruchomiona na przełomie lipca i sierpnia, więc jeśli nie udało Ci się zdążyć tym razem - nic straconego.

Uczestniku!

Jeśli znalazłeś wymarzoną firmę, w której chcesz odbyć staż - zgłoś się do nas. Doradcy zawodowi jak i cała załoga trenerów chętnie pomogą Ci zrobić wszystko, by dostać się do firmy Twoich marzeń!

Dodatkowe doradztwo

Wszystkich Uczestników projektu prosimy o zgłaszanie ewentualnych potrzeb doradczych. Jeśli czujecie, że potrzebujecie dodatkowej pomocy - jesteśmy dla Was!

Egzamin ECDL

19 kwietnia uczestnicy kierunku Grafik/Webmaster przystąpili do egzaminu ECDL, który daje możliwość uzyskania Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych z zakresu programów MS Word i MS Excel. Mimo sporego stresu poszło świetnie. Gratulujemy!

Szukamy przyszłych specjalistów ICT

Wciąż można zgłaszać się na kierunek Specjalista ICT. Jest to 10-dniowe szkolenie z obsługi narzędzi internetowych i programów biurowych takich jak MS Excel, MS Outlook, MS Power Point czy MS Word. Zapraszamy wszystkich szukających pracy na stanowiskach wymagających zaawansowanej obsługi tych programów. Zgłoszenia przyjmujemy jeszcze do 14 maja br.

 

WYNIKI REKRUTACJI

Zakończyliśmy już rekrutację na kierunek Grafik/Webmaster. Wyniki w zakładce ZGŁOSZENIE. Wszystkich, którzy nie zdążyli się zgłosić, zapraszamy na kolejną rekrutację już w okolicach lipca tego roku! Polubcie nas na Facebooku i bądźcie na bieżąco! (nasz fanpage).

Zgłoś się!

22.02.2017 Rusza rekrutacja do projektu!
Od 23 lutego do końca marca czekamy na Wasze zgłoszenia (w przypadku wpłynięcia do biura projektu 2-krotności zgłoszeń zamykamy rekrutację). W pierwszej edycji rekrutacji będziemy wybierać 24 osoby - 12 na kierunek Grafik/Webmaster i 12 na kierunek Specjalista ICT.

o projekcie

Projekt „Akademia Kompetencji ICT” został stworzony przez specjalistów branży ICT – programistów, webmasterów, koderów stron, grafików i specjalistów ds. rozwoju zawodowego, by wprowadzić na śląski rynek pracy nowe, wykwalifikowane kadry ICT, na jakie mamy bardzo duże zapotrzebowanie (zawody te są na liście deficytów w niemal każdym powiecie województwa). A firm specjalizujących się w nowoczesnych technologiach ICT wciąż przybywa. Projekt, o którym właśnie czytasz, jest skierowany do osób w wieku 30+  z terenu Śląska, które mają predyspozycje w obszarze ICT i są zainteresowane taką właśnie pracą, a wymagają szkoleń oraz zdobycia doświadczenia. Projekt dotyczy zarówno informatyków, których wiedza i umiejętności zdobyte w szkole były niewystarczające dla obecnego rynku pracy, jak również osób, które chcą się przebranżowić i zdobyć zupełnie nowe kwalifikacje.

Udział w naszym projekcie otworzy Ci nowe możliwości. Pomożemy Ci stworzyć indywidualny plan rozwoju zawodowego i dobierzemy najefektywniejsze formy wsparcia przyczyniające się do zdobycia pracy na stanowiskach wymagających umiejętności ICT (grafików, webmasterów, edytorów stron, analityków w MS Excel, pracowników na stanowiskach wymagających zaawansowanych umiejętności obsługi programów biurowych i narzędzi internetowych). W zależności od Twoich predyspozycji wybierzemy dla Ciebie najlepszą ścieżkę rozwoju, wspierając odpowiednio dobranym szkoleniem, doradztwem zawodowym, stażem czy pośrednictwem pracy. A znamy się na tym, przez lata realizując programy edukacyjne dla branży ICT i prowadząc Agencję Pracy pomagającą w zatrudnieniu setkom osób na terenie Polski.

Co ważne, wychodząc naprzeciw osobom poszukującym swojego miejsca na rynku pracy stworzyliśmy projekt, który nawet osobom o minimalnych umiejętnościach komputerowych pozwoli na nabycie zaawansowanych umiejętności ICT. Ważna jest tylko otwartość na to, co „nowe” oraz predyspozycje zawodowe, logiczne myślenie i umiejętność szybkiej nauki.

Udział w projekcie wiąże się także z dodatkowymi korzyściami:

  • jest zupełnie bezpłatny, cały koszt udziału w projekcie jest pokrywany przez Unię Europejską,
  • gwarantuje udział w wysokojakościowych szkoleniach ICT, każdy uczestnik ma zagwarantowane indywidualne stanowisko komputerowe z legalnym oprogramowaniem (szkolenia te są kosztowne na komercyjnym rynku),
  • podczas szkoleń otrzymujecie materiały szkoleniowe (skrypty, notes, długopis, pendrive) oraz wyżywienie w każdym dniu szkolenia (przerwy kawowe oraz lunch),
  • gwarantuje udział w płatnym stażu zawodowym na terenie Śląska lub wybranej przez uczestnika lokalizacji na terenie Polski (od 3 do 6 miesięcy),
  • podczas stażu i szkoleń możecie wnioskować o refundację kosztów dojazdu,
  • podczas całego okresu udziału w projekcie otrzymujecie stypendium szkoleniowe (1100 zł lub 350 zł brutto w zależności od długości trwania szkoleń) i stażowe (1750 zł brutto za pełny miesiąc stażu),
  • jesteście ubezpieczeni oraz przechodzicie badania lekarskie.

Wartość projektu wynosi: 1 639 488,00 zł, w tym dofinansowanie projektu z UE: 1 557 513,60 zł  

Dla kogo jest ten projekt

 

Projekt jest przewidziany dla osób, które:

  • ukończyły 30 rok życia i mają zameldowanie w województwie śląskim,
  • posiadają wykształcenie minimum średnie,
  • są bezrobotne lub bierne zawodowo (z wykluczeniem studentów studiów dziennych)

oraz należą do minimum jednej z grup:

  • kobiety,
  • osoby niepełnosprawne (wymagane jest orzeczenie),
  • długotrwale bezrobotne (minimum 12 miesięcy bez pracy),
  • osoby o niskich kwalifikacjach (maksymalnie ISCED3-sprawdź w Regulaminie projektu),
  • osoby po 50 roku życia.

 

 

Jeżeli spełniasz powyższe kryteria i wiążesz swoją przyszłość z nowymi technologiami zgłoś się do nas jak najszybciej.

Specjalne udogodnienia

Mamy też specjalne udogodnienia dla kobiet, które są szczególne premiowane podczas rekrutacji, z uwagi na ich małą ilość w branży. A jak wskazują badania, kobiety także mają predyspozycje do zawodów związanych z nowoczesnymi technologiami. Mogą też skorzystać z doradztwa specjalistycznego, większej liczby godzin doradztwa zawodowego i job shadowingu poprzedzającego staż w firmie.

Zawód grafika, webmastera czy programisty aplikacji webowych umożliwia pracę zdalną z klientami czy pracodawcą, dlatego jest też bardzo dobrą alternatywą dla osób niepełnosprawnych. Stąd w projekcie jest możliwość dodatkowego wsparcia i udogodnień dla tej grupy osób.

doradztwo

Już od momentu udziału w rekrutacji rozpocznie się praca doradcy zawodowego, niezbędnego w procesie  tworzenia Indywidualnego Planu Działania (IPD) i udzielenia najlepszego dla danej osoby wsparcia. Podczas spotkań doradczych specjaliści przeanalizują Twoje oczekiwania oraz predyspozycje osobowościowe i będą pracować z Tobą nad najlepszym przygotowaniem Cię do efektywnego wejścia na rynek pracy. Dzięki pierwszej analizie predyspozycji, oczekiwań i możliwości uczestników doradca zawodowy przygotuje zindywidualizowaną ścieżkę udziału w projekcie, mogącą zawierać:

  • pracę indywidualną ze specjalistami,
  • pośrednictwo pracy,
  • wybrany dla danej osoby kierunek szkolenia (Grafik/Webmaster lub Specjalista ICT),
  • staż (od 3-6 miesięcy w zależności od potrzeb, aktualnych ofert pracy wskazanych przez pośrednika i długości bezrobocia),
  • dodatkowe wsparcie i zindywidualizowane udogodnienia.

Możesz skorzystać także z dodatkowego wsparcia w postaci szkoleń wymaganych przez pracodawców, coachingu rozmów kwalifikacyjnych, jobshadowingu, superwizji czy wsparcia dla osób niepełnosprawnych. Doradcy wyposażą Cię w kompetencje pozwalające na sprawne poruszanie się na rynku pracy, tworzenie dokumentów aplikacyjnych, lepszą adaptację w przedsiębiorstwach. Podczas spotkań z doradcami zdiagnozujesz także swoje cechy osobowości, zainteresowania, doświadczenia pod kątem wymagań śląskiego rynku pracy, określicie cel rozwoju, realizowany poprzez realizację poszczególnych działań przewidzianych w IPD. Otrzymasz średnio 10 godzin doradczych, (jednak 4h doradztwa jest obowiązkowa, kolejne są indywidualne i wynikają z Twoich indywidualnych potrzeb).

szkolenia

W projekcie uczestnicy i uczestniczki będą mieli okazję kształcenia zawodowego w dwóch kierunkach: Grafik/Webmaster (system 25-dniowy) i Specjalista ICT (system 10-dniowy). To, do jakiej grupy będziesz przyporządkowany/a zależy od Twoich wstępnych wskazań w formularzu zgłoszenia oraz (decydujący głos) wyników rekrutacji, które wskażą najlepszą ścieżkę dla Ciebie. Jednak gwarantujemy Ci, że każdy kierunek pozwoli Ci na rozwój dopasowany do Twoich predyspozycji i możliwości. Oba kierunki kończą się także egzaminem wewnętrznym oraz zewnętrznym w laboratorium ECDL.

Zajęcia stacjonarne odbywają się w Jastrzębiu-Zdroju, każdy uczestnik pracuje na samodzielnym stanowisku komputerowym. Osoby, których umiejętności obsługi komputera są na niższym poziomie w stosunku do grupy mogą też liczyć na dodatkowe wsparcie doradcze.

Uczestnicy szkolenia otrzymują materiały szkoleniowe (segregatory z materiałami, notes, długopis, pendrive), catering każdego dnia i stypendium szkoleniowe.

Podczas szkoleń preferujemy metodę warsztatową, gdyż ważne jest dla nas uczenie przez doświadczenie. Stad też naszymi trenerami są praktycy branży ICT na co dzień pracujący w firmach branży (posiadają certyfikaty trenerskie).

grafik/webmaster

Jeśli masz predyspozycje do pracy na stanowisku grafika, webmastera, edytora web, marketingowca – ten kierunek jest dla Ciebie! Tutaj przejdziesz poszerzone szkolenia z zakresu grafiki komputerowej, tworzenia stron www, przygotowywania kampanii w mediach społecznościowych. Po szkoleniu będziesz tworzył/ła projekty reklam, ulotek, banerów, stron opartych na systemach zarządzania treścią (CMS). Będziesz też znać zasady komunikowania się ze społeczeństwem za pomocą mediów społecznościowych, nauczysz się tworzenia zindywidualizowanych dla grup docelowych reklam.

Zakres tematyczny szkoleń kierunku Grafik/Webmaster:

  • Aktywizacja zawodowa z komunikacją w pracy,
  • Obsługa programów biurowych niezbędnych w pracy w nowoczesnej firmie,
  • Grafika wektorowa (Program CorelDraw),
  • Grafika rastrowa (Program Photoshop),
  • Tworzenie stron na systemach CMS (m.in. Joomla!, WordPress),
  • Warsztaty webmastera (FIRMOTRON).

W trakcie ostatnich 6 dni szkolenia wprowadzimy wypracowany przez nas model szkoleniowy „FIRMOTRON” oparty na pracy z realnymi zamówieniami (uczestnicy podzieleni na 3-os. grupy będą ćwiczyć poznane techniki pracy oraz uczyć się pracy z klientem przy tworzeniu projektów, poznają realia panujące na rynku, co przyczyni się do lepszej adaptacji w przyszłej pracy).

Po szkoleniu będziesz mógł pracować na stanowisku grafika lub rozpocząć swoją pracę przy projektowaniu stron.

Szkolenie trwa 25 dni. Zajęcia odbywają się przez większość czasu w dniach roboczych, zwykle 8 godzin dziennie od godz. 8:00 do 16:00. W czasie trwania projektu mogą odbyć się też pojedyncze zajęcia w soboty.

Uczestnicy nie mogą przekroczyć 20% nieobecności (maks. 5 dni), każda nieobecność musi być usprawiedliwiona i zgłoszona najpóźniej w dniu nieobecności, a następnie odrobiona we wskazanej przez trenera formie. Więcej na ten temat przeczytasz w zasadach finansowania uczestnictwa (Regulamin).

specjalista ict

Jeśli myślisz o pracy na stanowiskach, które wymagają zaawansowanej umiejętności obsługi narzędzi internetowych i programów biurowych takich jak MS Excel, MS Outlook, MS Power Point czy MS Word – to kierunek dla Ciebie. A podane umiejętności są coraz częściej wymaganym kryterium przy zatrudnianiu sprzedawców, logistyków, analityków handlowych, trenerów, czy menedżerów. Dlatego też będziemy kładli nacisk, abyś po projekcie sprawnie obsługiwał narzędzia ICT do komunikacji zdalnej, umieł tworzyć bazy danych, abyś na co dzień był ekspertem w przeliczaniu danych liczbowych i raportowaniu, byś był/a w stanie samodzielnie tworzyć niestandardowe funkcje z wykorzystaniem VBA na skomplikowanych plikach. Pokażemy Ci również, jak można zoptymalizować pracę za pomocą korespondencji seryjnej, plików współdzielonych, czy jak tworzyć zaawansowane harmonogramy. A na zakończenie projektu nauczysz się także tworzyć profesjonalne prezentacje oraz połączysz pracę wielu programów w jednym dokumencie.

Zakres tematyczny kierunku:

  1. Obsługa programu MS Word.
  2. Obsługa programu MS Excel – od sumy do podstaw VBA.
  3. Obsługa programu MS Power Point.
  4. Obsługa programu MS Outlook – zaawansowane funkcje.
  5. Narzędzie internetowe w pracy – google, microsoft, outlook.com, Trello.
  6. Praca zdalna współdzielona.
  7. Korespondencja seryjna.

Szkolenie trwa 10 dni. Zajęcia odbywają się przez większość czasu w dniach roboczych, zwykle 8 godzin dziennie od godz. 8:00 do 16:00. W czasie trwania projektu mogą odbyć się też pojedyncze zajęcia w soboty.

Uczestnicy nie mogą przekroczyć 20% nieobecności (maks. 2 dni), każda nieobecność musi być usprawiedliwiona i zgłoszona najpóźniej w dniu nieobecności, a następnie odrobiona we wskazanej przez trenera formie. Więcej na ten temat przeczytasz w zasadach finansowania uczestnictwa (Regulamin).

Staż

 

Dla uczestników, po zakończeniu szkoleń, przewidziano także staż u pracodawców. Trwa on od 3 do 6 miesięcy w zależności od potrzeb uczestnika, jego kwalifikacji i kompetencji, długości bezrobocia, a także uzgodnień z pracodawcą. Wśród pracodawców, u których realizowane będą staże pojawią się głównie firmy i instytucje ze Śląska, jednak na wniosek uczestnika/uczestniczki możliwe jest realizowanie tego etapu także w innych częściach Polski.

Co to jest staż i czym różni się od praktyki?

Pod pojęciem stażu rozumiemy nabywanie przez osoby pozostające bez zatrudnienia (w tym osoby zarejestrowane jako bezrobotne) doświadczenia pracy i umiejętności praktycznych niezbędnych do jej wykonywania przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez nawiązywania stosunku pracy z pracodawcą. Jest odmienną formą rozwoju zawodowego od praktyk, a różnica polega na tym, iż praktyka jest elementem szkolenia, etapem nauki realizowanym wg. określonego harmonogramu zajęć pod okiem nauczyciela. Staż natomiast,  co do zasady, bardziej przypomina pracę, wymaga większej samodzielności i umiejętności. Uczestnicy pracują 5 dni w tygodniu po 8 godzin dziennie. Stażysta/tka także pracuje pod opieką opiekuna stażu, jednak jest to bardziej opieka formalna niż merytoryczna (opiekun nie jest nauczycielem, jego zadaniem jest pomoc we wdrożeniu w pracę, dostosowaniu się do jej warunków i w komunikacji z innymi pracownikami). Różnica jest o tyle ważna, iż zależy nam na tym, by nasi stażyści pracowali na równi z pracownikami firm, w których odbywają staż – przynosi to większą szansę na zatrudnienie bądź lepsze rekomendacje.

UWAGA! Jeśli jesteś uczestnikiem/uczestniczką, który otrzymał możliwość odbycia stażu, jednak masz dużą trudność z adaptacją w nowym miejscu – jest to dla Ciebie bardzo duży stres – nie bój się. Przygotujemy dla Ciebie wprowadzenie w postaci job shadowingu, czyli uproszczonej metody pracy polegającej na wstępnej obserwacji pracowników firmy. Także nie obawiaj się, ta forma sprawnie i bez stresu przeprowadzi Cię przez pierwsze dni w nowym miejscu!

Za staż przysługuje uczestnikom stypendium stażowe oraz zwrot kosztów dojazdu.

W jaki sposób wybieramy miejsce stażu?

  • Kontaktujemy się na bieżąco  z pracodawcami poszukującymi pracowników o umiejętnościach zdobywanych w projekcie by znaleźć grupę najefektywniejszych pracodawców i zaproponować ich naszym uczestnikom,
  • Zbieramy zgłoszenia pracodawców, jacy poznali zasady projektu i dokonania uczestników (wskazywane na bieżąco na stronie projektu),
  • Ważną częścią zadań uczestników w projekcie jest też samodzielne wyszukiwanie pracodawców, których następnie analizujemy pod kątem ich możliwości zatrudnieniowych.

Praca

 

Najważniejszym celem projektu jest doprowadzenie jak największej liczby uczestników do etapu zatrudnienia! Stąd od pierwszego dnia udziału w projekcie pracuje dla Was doświadczony w branży ICT pośrednik pracy. Jego zadaniem jest analiza rynku pracy i wyszukiwanie najlepszych dla danej osoby miejsc staży i pracy.

Pracuje on dwutorowo:

  • od strony potrzeb i predyspozycji uczestników: pracuje z uczestnikami, doradcami i trenerami nad stworzeniem najlepszej ścieżki kariery, wyszukuje pracodawców pod wskazane w analizie wymagania uczestnika/czki,
  • od strony potrzeb rynku pracy: analizuje oferty i potrzeby pracodawców, wyszukuje firmy, dla z którymi możliwa będzie współpraca w zakresie tworzenia szczegółowych planów szkoleń, harmonogramów realizacji staży, by uczestnicy zdobyli jak najlepsze kompetencje, pracuje z trenerami nad organizowaniem Boot Campów – modułów realizowanych wspólnie ze znaczącymi dla branży ICT pracodawcami.

Pośrednik przekazuje ponadto do doradcy dane o pracodawcach i ich wymaganiach, by ten uwzględnił je w tworzonym IPD.
Doradca z pośrednikiem mogą nie tylko przeprowadzić rekrutację dla pracodawcy, ale także wprowadzić do planu działania wymagane przez pracodawcę wsparcie. Dzięki temu nabyte przez Państwa kompetencje, w trakcie trwania projektu, są „szyte na miarę” konkretnych pracodawców. Przedsiębiorstwa, jakie zostały zaproszone do projektu przez kierownika ds. zatrudnienia i pośrednika będą na bieżąco wskazywane w zakładce „Firmy współpracujące”.

efektywność zatrudnienia

W projekcie wymagane jest zagwarantowanie zatrudnienia po projekcie min. 50% Uczestników i Uczestniczek. Jednak w większości naszych projektów wskaźniki te były znacząco wyższe i sięgały nawet 87%. Stąd i tutaj mamy nadzieję, że osiągniemy wysokie wyniki pracy z naszymi Uczestnikami. Natomiast istotna jest znajomość definiowanej w projekcie efektywności zatrudnieniowej. Oznacza ona wykazanie w ciągu 3 miesięcy od zakończenia udziału w projekcie:

  • zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia lub o dzieło, które muszą być realizowane przez minimum 3 miesiące i mieć wartość min. 3-krotności wartości minimalnego wynagrodzenia w Polsce na dany rok kalendarzowy lub
  • rozpoczęcia przez uczestnika/uczestniczkę prowadzenia działalności gospodarczej z oświadczeniem jej nieprzerwanego prowadzenia przez minimum 3 miesiące.

Zapisy te są brane pod uwagę także w przypadku wcześniejszego zakończenia udziału w projekcie niż zaplanowana dla danego uczestnika ścieżka.

Nie płacę – zarabiam!

 

Jak to możliwe, że nabywam cenione i drogie kwalifikacje, a jeszcze zarabiam?

Projekt jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego i współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Dzięki temu osoby, które zgłoszą się do projektu  i spełniają jego warunki mogą z niego korzystać bezpłatnie, a nawet otrzymują stypendium. Jest to dość zaskakujące dla wielu dzwoniących do nas osób, stąd spieszymy z wyjaśnieniem, na czym polega w uproszczeniu przepływ środków w projekcie.

To, co Wam zapewniamy, czyli: udział w szkoleniach, doradztwie zawodowym i eksperckim oraz staże są finansowane przez Unię Europejską. Wynika to z celu projektu, jakim jest aktywizacja zawodowa a co za tym idzie pomoc w budowaniu pewnego i stabilnego zatrudnienia na naszym rynku. Dzięki środkom unijnym mamy poprawiać zdolności do zatrudnienia osób, które nie mają odpowiednich kwalifikacji i kompetencji. Mamy też tworzyć lepszy rynek oparty na rozwojowych przedsiębiorstwach zatrudniających wykwalifikowanych profesjonalistów. To właśnie z tego powodu możesz brać udział w tak kompleksowym projekcie, którego cena na komercyjnym rynku sięga wartości dla większości z nas niemożliwych do zainwestowania. Dzięki nabytym w projekcie kompetencjom możecie szybciej znaleźć pracę, utrzymać ją, otworzyć firmy, które dzięki dobrym kwalifikacjom właścicieli będą zatrudniać kolejnych pracowników.

Zdając sobie sprawę, iż nasi Uczestnicy to osoby dorosłe, utrzymujące rodzinę, wprowadziliśmy stypendia szkoleniowe i stażowe. Wartość stypendium jest zgodna z warunkami realizacji projektów (wartość stypendiów, tj. 1100 zł lub 350 zł brutto – w zależności od wybranej długości formy szkoleniowej oraz 1750 zł brutto – za każdy pełny miesiąc stażu. Podane stawki zawierają wszystkie składki ZUS i US). Otrzymasz także refundację kosztów dojazdu na zajęcia i na staż.

Jednak by korzystać z przywileju bezpłatnego udziału w projekcie i dodatkowego finansowania wymagamy od naszych Uczestników odpowiedzialności za powierzone na ich cel środki. Stąd nałożyliśmy na uczestników pewne obowiązki :

  • sprawne przekazanie wszystkich dokumentów niezbędnych do podpisania umowy,
  • szybkie i sprawne podpisanie umowy na udział w szkoleniach,
  • odpowiedzialne podejście do zajęć, czyli dbanie o obecności na zajęciach (nieprzekraczalny jest pułap 20% nieobecności w projekcie), zgłaszanie nieobecności z wyprzedzeniem, punktualność, zaangażowanie w pracę podczas zajęć,
  • podejście do egzaminu końcowego,
  • odpowiedzialne podejście do obowiązkowych zajęć indywidualnych, uzupełnianie zadań przekazanych przez doradców zawodowych,
  • samodzielność i odpowiedzialność podczas stażu,
  • przerwanie udziału w projekcie JEDYNIE w przypadku zatrudnienia (wg zasad efektywności zatrudnieniowej),
  • przekazanie nam na wyznaczony czas wszelkich dokumentów dotyczących szkoleń i stażu oraz zatrudnienia – na wezwanie,
  • zgłaszanie nam wszystkich nagłych spraw mogących wpłynąć na udział w projekcie z wyprzedzeniem (w momencie wystąpienia sprawy).

Co ważne, przez cały okres udziału w projekcie będziesz traktowany jak pracownik. Warunki udziału mają być maksymalnie zbliżone do obowiązków pracy, stąd przygotowany model prowadzenia zajęć.

To nie jest trudne, sprawdź!

ZGŁOŚ SIĘ DO PROJEKTU!

By stać się uczestnikiem projektu musisz wziąć udział w rekrutacji. Rekrutacja jest ciągła i potrwa do końca 2018 roku. 

ZRÓB PIERWSZY KROK:

Sprawdź, czy na dzień oficjalnego zgłoszenia (oddania wymaganych dokumentów do Biura Projektu)  spełniasz warunki udziału w projekcie (sprawdź dla kogo jest ten projekt powyżej).

Jeśli Twój udział jest możliwy, zapoznaj się z Regulaminem, w którym opisaliśmy zasady rekrutacji, a jeśli zaakceptujesz jego warunki – nie zwlekaj z przekazaniem do Biura pełnej i kompletnej dokumentacji zgłoszeniowej, na którą składają się:

  1. Formularz zgłoszenia wypełniony ręcznie lub komputerowo w każdym miejscu.
  2. CV z listem motywacyjnym (zdjęcie mile widziane na potrzeby późniejszego etapu).
  3. Oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych.
  4. W przypadku wskazania w formularzy zgłoszenia danych o niepełnosprawności, rejestracji w Powiatowym Urzędzie Pracy – także dokumentów poświadczających zgodność wskazanych danych (orzeczenie o niepełnosprawności, zaświadczenie o rejestracji bezrobotnego w Powiatowym Urzędzie Pracy z datą rejestracji).
  5. Mile widziane potwierdzenia zasadności udziału w projekcie (własne prace, osiągnięcia, sukcesy).

Dokumenty muszą zostać doręczone do biura najpóźniej w dniu zamknięcia rekrutacji (liczy się data doręczenia). W przypadku skrócenia naborów (j.w.) będziemy informować o tym na stronie w zakładce „Zgłoszenie”. Można doręczyć je osobiście, mailem lub pocztą.

Biuro projektu pracuje w dni do piątku w godz. 8:00-16:00. Liczy się dostarczenie na adres Biura projektu wskazany w kontakcie!

Możesz wszystkie dokumenty wypełnić w Biurze projektu – udostępnimy Ci stanowisko komputerowe, wytłumaczymy wszystkie skomplikowane zapisy formularza, pomożemy wydrukować dokumenty.

W przypadku przesłania dokumentów drogą elektroniczną należy donieść oryginały podpisane dokumentów najpóźniej w dniu rozmowy kwalifikacyjnej.

Zgłoszenia telefoniczne nie są brane pod uwagę (liczy się data wpłynięcia do Biura Projektu kompletnej dokumentacji rekrutacyjnej). Są jedynie informacją o gotowości do udziału i pozwalają pracownikom Biura na bezpośredni kontakt z Tobą. Nie bierzemy pod uwagę także niekompletnych dokumentów.

Dosłanie dokumentów nie jest jednoznaczne z uczestnictwem w projekcie, gdyż jest to tylko etap formalny. Osoby, które spełniają założenia projektu będą zapraszane na rozmowę kwalifikacyjną zgodnie z Regulaminem.

!!! Z uwagi na skomplikowane definicje, które są istotne w momencie wypełniania formularza zalecamy skontaktować się z Biurem projektu – osobiście lub pod tel. 32 470 60 77. Wytłumaczenia definicji znajdziesz także w słowniczku zawartym w Regulaminie.

ZRÓB DRUGI KROK:

Przyjdź na rozmowę kwalifikacyjną umówioną z Biurem projektu. Przygotuj się do niej, by nie stracić szansy na udział!

Zachęcamy także do zapoznania się z ważnymi dla Uczestników zapisami umowy projektowej, ustalającymi obowiązki Beneficjenta , oraz zakres danych osobowych Uczestników niezbędny do działania projektu.

Firmy współpracujące

Wśród współpracujących firm, wraz z którymi tworzony był program zajęć znajdują się już dziś:

Lista będzie wciąż rosła, z firmami pracujemy także nad tworzeniem specjalnych Boot Campów z ich udziałem.

Prace uczestników

BIURO PROJEKTU

Akademia ICT

ul. Armii Krajowej 25 lok. 7

44-330 Jastrzębie-Zdrój

tel. 32 470 60 77

mail: projekty@blueform.pl